6 kroků ke zdraví

21.06.2014 21:50

V minulém článku jsem naznačila vývoj pšenice a dopad moderní pšenice na lidské tělo. Pokud máte v úmyslu být zdravější a cítit se dobře, projděte si prosím následujícími kroky vedoucí k vašemu spokojenějšímu já.

1.       Překvapivě vynechat pšenici a další obilniny. Výjimkou je lněné semínko a v menší míře oves. Pro orientaci: pyramida potravin.

2.       Jíst víc zeleniny a všeobecně se snažit o pestrost ve stravě. Naučit se používat různé druhy zeleniny jako přílohu místo brambor a rýže. To neznamená, že by se rýže a brambory jíst neměly, jen v menším množství.

3.       Nehladovět. Bezpšeničný režim není hladovka. Pokud si zvládnu vybrat správné potraviny, najím se dosyta bez výčitek. Opět bych vyzdvihla větší porce zeleniny.

4.       Zařadit ořechy, semínka a oleje z nich do svého jídelníčku. Nejlépe přírodní, nesolené ořechy. Nejíst japonské směsi v těstíčku, arašídy v cukru apod. I když arašídy nejsou ořechy, ale patří mezi luštěniny. Jedí se pražené kvůli výraznější oříškové chuti než, když zůstanou přírodní.  Ořechy a semínka obsahují tělu prospěšné tuky. Výborné jsou z nich různé oleje (kokosový, vlašský, dýňový…). Ořechy používat místo mouky i na pečení (kokosová, mandlová…).

5.       Vyhnout se kupovaným hotovkám. Pšenice je stimulant chutí a používá se víc než dost, až je někdy překvapivé, kde ji všude můžeme najít (lesk na rty). Ve větší míře si jídlo připravovat sám doma. Je dobré mít kontrolu nad obsahem svého oběda a přizpůsobit si velikost porcí.

6.       Posledním, ale důležitým krokem je dodržování známých zásad, které platí vždy a všude: nepřejídat se večer, sladké jíst dopoledne, omezit rafinovaný cukr.

 

Vyhrajete?

Petra

Komentáře

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek

Výhodný balíček obou ekuchařek na Fleru

Blog

07.02.2017 15:52
02.02.2017 23:10
05.10.2016 12:26
1 | 2 | 3 | 4 | 5 >>